Asiakasmaksut
Lähetämme sinulle maksuista laskun jälkikäteen. Sosiaali- ja terveydenhuollon maksuja ei voi maksaa toimipisteissämme.
Voit saada laskun myös suoraan pankkiin verkkolaskuna eli e-laskuna. Jos haluat saada laskusi verkkolaskuna, valitse omassa pankissasi lähettäjäksi Satakunnan hyvinvointialue. Voit tehdä omassa pankissasi myös suoramaksusopimuksen, jolloin lasku veloitetaan tililtäsi eräpäivänä.
Voit saada laskun myös OmaPostiin tai Kivra-palveluun, kun otat palvelun ensin käyttöösi. Lisätietoja saat alla olevista linkeistä:
Jos et käytä e-laskua, suoramaksua tai digitaalista postipalvelua, lähetämme sinulle paperisen laskun postitse.
Lue lisää asiakasmaksuista:
Maksa asiakasmaksut ajoissa
Maksa asiakasmaksu viimeistään eräpäivänä. Jos maksua ei ole maksettu, se siirtyy perintätoimiston perittäväksi. Jos et vieläkään maksa asiakasmaksua, se menee ulosottoon.
Asiakasmaksuihin lisätään eräpäivän jälkeen viivästyskorko, jonka määrittelee korkolaki.
Asiakasmaksut ovat suoraan ulosottokelpoisia. Ulosottoon ei siis vaadita käräjäoikeuden päätöstä.
Maksusuunnitelma ja eräpäivän siirto
Jos sinulla on tarvetta siirtää eräpäivää tai laatia maksusuunnitelma, soita laskussa näkyvään puhelinnumeroon. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostilla: laskutuspalvelut@sata.fi. Sähköposti on suojaamaton, joten älä kirjoita sähköpostiin henkilötietojasi. Löydämme tietosi laskun numeron perusteella.
Lue lisää
Lisätietoja asiakasmaksuista löydät alla olevien linkkien kautta.