Siirry sisältöön

Anna palautetta

Haluamme kuulla kokemuksesi sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista. Palautteesi on meille tärkeä, sillä palautteista saatua tietoa käytetään toimintamme kehittämiseen ja palveluiden laadun seurantaan.

Ennen kuin kirjoitat palautteesi, huomioithan nämä

  • Palautelomakkeen kautta ei voi varata tai perua aikoja.
  • Ethän kirjaa lomakkeelle henkilötunnustasi tai muuta arkaluonteista tietoa tietosuojan varmistamiseksi.
  • Jos haluat vastauksen palautteeseesi, jätäthän meille yhteystietosi.
  • Jos olet havainnut omassa tai läheisesi hoidossa tai palvelussa vaaratilanteen, ilmoita vaaratilanteesta (ohjeet alla).

Näin ilmoitat vaaratilanteesta

Onko sinun, omaisesi tai läheisesi hoidossa tai palvelussa tapahtunut vaaratilanne esimerkiksi lääkitykseen tai hoitotilanteeseen liittyen? Jos havaitset hoidossasi vaaratapahtuman, kannattaa ottaa asia heti puheeksi henkilökunnan kanssa. 

Voit ilmoittaa nettilomakkeella vaaratilanteesta. Ethän kirjaa vaaratilanteen ilmoituslomakkeelle henkilötunnustasi tai muuta arkaluonteista tietoa tietosuojan varmistamiseksi. 

Ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti vastuuhenkilöiden toimesta. Vaaratilanteesta ilmoittaminen auttaa meitä kehittämään toimintaamme, jotta uusilta vastaavilta tilanteilta voitaisiin välttyä. 

Vaaratapahtumailmoitus ei ole virallinen muistutus hoitovirheiden osalta. Hoitoon tai kohteluun tyytymätön asiakas tai potilas voi tehdä potilaslain mukaisen muistutuksen tai kantelun.

Sosiaali- ja potilasasiavastaavat auttavat tarvittaessa muistutuksen ja kantelun tekemisessä. Muistutuslomakkeen löytää lomakkeet-sivulta: