
Selkokieli
Haluamme palvella sinua hyvin ja olla ymmärrettäviä. Löydät näiltä verkkosivuilta tietoa, joka on kirjoitettu selkokielellä. Selkokieli näkyy tekstin lisäksi myös teknisessä saavutettavuudessa, eli esimerkiksi ulkoasussa ja toiminnoissa. Tunnistat selkokielisen sivun siitä, että sen reunassa on selkotunnus. Selkotunnus on S-kirjain, jonka yläosassa on nuoli.
Selkokielisiä sivuja lisätään vähitellen. Löydät näiltä sivuilta selkokieltä esimerkiksi seuraavilta sivuilta:
Mitä selkokieli on?
Selkokieli on suomen kieltä, joka on helpompaa kuin yleiskieli. Selkokielessä ei käytetä vaikeita sanoja tai sanat on selitetty. Lauseet ja virkkeet ovat yleensä lyhyitä, jolloin niiden lukeminen on helpompaa. Lue lisää selkokielestä Selkokeskuksen verkkosivuilta.(siirryt toiseen palveluun)