Siirry sisältöön
Toimipaikka

Huittisten terveysasema 

Ota yhteyttä, jos olet huolestunut terveydestäsi, sinulla on jokin äkillinen oire tai tarvitset tukea sairauden hoidossa.

Näin saat meihin yhteyden

Ota yhteyttä ensisijaisesti digitaalisten palveluiden kautta. Terveydenhuollon ammattilainen arvioi tilanteesi ja ohjaa sinut oikealle ammattilaiselle.

Voit ottaa yhteyttä myös Minun asiointini -palvelun tai Omaolon kautta 9.12.2024 asti. Terveysasemien digitaalinen asiointi tapahtuu tämän siirtymäajan jälkeen uudessa 3.12 käyttöön otetussa Sata-sovelluksessa.

Asioi digitaalisessa sote-keskuksessa

Digitaalisen sote-keskuksen kautta saat nopeasti yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen. Voit asioida kanssamme

Voit asioida myös toisen henkilön puolesta, jos olet saanut siihen valtuutuksen tai asioit alle 12-vuotiaan lapsesi puolesta.

Terveyspalvelu chat

Ota helposti ja nopeasti yhteyttä terveyteen tai sairastumiseen liittyvissä asioissa arkisin kello 8.00-22.00. Terveyspalveluiden ammattilainen arvioi tilanteesi ja tarvittavan jatkohoidon.

Viesti omalle terveysasemalle

Lähetä viesti terveysaseman ammattilaiselle, jos asiasi ei ole kiireellinen. Asiasi käsitellään kolmen arkipäivän kuluessa. Ole meihin yhteydessä viestillä kiireettömissä asioissa, kuten esimerkiksi

  • pitkäaikaissairauksien seurantakäynnit
  • tutkimustulosten tiedustelut
  • lääkärilausunnot.

Jos asiasi on kiireellinen, käytä Terveyspalvelu chat -palvelua. Jos tarvitset hoitoa, jota ei voi siirtää seuraavaan päivään, soita päivystysapuun 116117. Hätätilanteessa soita aina 112.

Minun asiointini -palvelu

Minun asiointini -palvelu poistuu vaiheittain käytöstä Sata-alueella ja digitaaliset palvelut siirretään Sata-sovellukseen. Terveysasemien digitaalinen asiointi päättyy Minun asiointini -palvelussa 9.12.2024.

Omaolo

Omaolo-palvelu poistuu vaiheittain käytöstä Sata-alueella ja digitaaliset palvelut siirretään Sata-sovellukseen. Omaolon oirearvioiden käyttö päättyy 9.12.2024. Voit tämänkin jälkeen halutessasi arvioida oireesi Omaolossa, mutta yhteydenotto terveysasemalle ei ole siirtymäajan jälkeen mahdollinen.

Soita meille

Jos et voi käyttää digitaalisia palveluita, ota yhteyttä puhelimitse. Meillä on käytössä takaisinsoittojärjestelmä, johon voit jättää yhteydenottopyynnön arkisin virka-aikaan.

Terveysasemien ajanvaraus- ja neuvontanumeroissa vastaa ensin äänite, joka kertoo ohjeet takaisinsoittopyynnön jättämiseen. Kuuntele puhelimesta kuuluva nauhoite ja toimi annettujen ohjeiden mukaan. Jätä aina ensisijaisesti takaisinsoittopyyntö. Soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian, aina kuitenkin saman päivän aikana.

Jos tarvitset hoitoa, ja oma terveysasemasi on kiinni, ota yhteyttä digitaaliseen sote-keskukseen Terveyspalvelu chatin kautta arkisin kello 8.00-22.00. Jos tarvitset kiireellistä hoitoa, Päivystysapuun. Puhelinnumero on 116 117.

Asiointi paikan päällä

Sovi aina ensin asioinnista paikan päällä joko asioimalla digitaalisesti(siirryt toiseen palveluun) tai soittamalla.

Yhteystiedot

Huittisten terveysasema

Lääkäreiden ja hoitajien vastaanotto

Palveluajat

Maanantai–perjantai 08:00–16:00

Puhelin