Siirry sisältöön

Asumisen asiakasohjausyksikkö ASSI

ASSIn palvelupuhelimen ajat muuttuvat 1.4.

Asumisen asiakasohjausyksikkö eli ASSI tekee asumispalvelupäätöksiä mielenterveys- ja päihdepalveluiden asiakkaille. Palvelu on tarkoitettu 18–65 vuotiaille.

Työskentelemme toipumisorientaation näkökulmasta, eli keskitymme niihin voimavaroihin, joita sinulla jo on. Tuemme voimavarojasi ja osallisuuttasi koko prosessin ajan.

Palvelutarpeen arviointi

Teemme palveluntarpeen arvioinnin aina ennen päätöstä asumispalvelusta.

Palvelutarpeen arviointi tarkoittaa sen selvittämistä, millaista tukea tarvitset asumiseesi ja missä sinun olisi hyvä asua. Arviointia varten kutsumme sinut ja verkostosi keskustelemaan. (Verkostoosi voi kuulua esimerkiksi läheisiä ja sinua hoitavia henkilöitä).

Millaista asumisen tukea on tarjolla?

Asumisen tuki voi olla:

  • kotiin jalkautuvaa psykososiaalista tukea eli saat kotiisi kokonaisvaltaista ja yksilöllistä tukea tarpeidesi mukaan
  • tuettua asumista, jossa on henkilökuntaa ja tukea saatavilla arkisin kello 20.00 asti
  • yhteisöllistä asumista, jossa on henkilökuntaa ja tukea saatavilla myös viikonloppuisin
  • ympärivuorokautista palveluasumista, jossa on henkilökuntaa ja tukea vuorokauden ympäri kaikkina viikonpäivinä. 

Osallistumme myös verkostopalavereihin asiakkaan asiassa, jos asiakkaalla on tarve asumisen tukeen liittyen.

Yhteystiedot

Uudet asiakkaat ohjautuvat meille palvelupuhelimen kautta. Voit soittaa itse, tai soittaja voi olla viranomainen, joka hoitaa asioitasi.

Palvelupuhelin vastaa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kello 9.00–11.00,
puhelin 044 701 3501.