Siirry sisältöön

Palvelunumero ja chat auttavat vuodenvaihteessa

Uutinen

Jotta vuodenvaihteen siirtymä toteutuu turvallisesti niin asukkaille kuin henkilöstölle, on hyvinvointialue perustanut tilanneryhmän seuraamaan siirtymistä.

Hyvinvointialueelle on perustettu häiriötilanneryhmä, joka päivystää alkuvaiheessa päivittäin tiiviisti ja kokoaa tilannekuvan kahdesti päivässä. Esille tulevat asiat pyritään ratkaisemaan mahdollisimman ennakoivasti.

Asukkaat

Asukkaiden palvelunumero on 0100 2244. Palvelunumero vastaa maanantaista 2.1.2023 klo 8 lähtien. Palvelunumero palvelee kaikkia satakunnassa asuvia arkisin klo 8-16 välillä. Palvelunumeroon soittaminen on asukkaille ilmaista.

Numeroon voi soittaa, kun ei tiedä mihin olisi tilanteessa tai ongelmansa kanssa yhteydessä. Palvelunumerosta ei voi varata tai perua hoitoaikoja hyvinvointialueen palveluihin.

Terveyteen liittyvissä hätätilanteissa tulee ottaa yhteys hätänumeroon. Arkisin virka-aikaan kiireettömissä tapauksissa tulee ottaa yhteyttä omalle terveysasemalle tai päivystysapuun 116 117. Päivystysapu palvelee koko Satakunnan hyvinvointialuetta.

Neuvonta-chat

Asukas voi käyttää myös neuvonta-chat -palvelua, joka löytyy hyvinvointialueen verkkosivujen etusivulta maanantaina 2.1.2023 alkaen. Chat-palvelu auttaa, kun ei tiedä mihin olisi yhteydessä hyvinvointialueen palveluissa.

Hyvinvointialueen henkilöstö

Henkilöstölle on perustettu oma palvelunumero, joka auttaa vuoden vaihteen siirtymiseen liittyvissä tilanteissa ja ongelmissa.

Henkilöstön palvelunumero on 0100 2277. Tämä numero palvelee to 29.12.2022 alkaen arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 8-16.

Lisäksi intranet Sataseen tullaan perustamaan chat-palvelu, josta saa apua siirtymävaiheen tilanteisiin.