Siirry sisältöön

Asiakkaiden kokemukset vahvistavat sote-palveluiden kehittämistyötä! 

Uutinen

Olemme laajentaneet asiakaspalautteen keruuta osin perusterveydenhuollon ja suun terveydenhuollon palveluihin sekä sosiaalipalveluihin. Tavoitteemme on  kehittää palvelujamme entistä paremmin asiakkaiden tarpeita vastaavaksi. 

Ensimmäiset tulokset ovat erittäin rohkaisevia. Valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä saamaansa palveluun ja olemme saaneet runsaasti myös arvokkaita kehitysehdotuksia. Erityisen myönteistä on, että palveluiden piirissä olevat asiakkaat ovat useimmiten erittäin tyytyväisiä saamaansa hoitoon ja palveluun.  

Palautteiden pohjalta olemme tehneet jo useita konkreettisia parannuksia. Palvelupolkuja on selkiytetty, opasteita ja ohjeita on parannettu ja digitaalisia asiointikanavia lisätty. Lisäksi henkilöstöä on koulutettu asiakaskohtaamisten vahvistamiseksi. Asiakasohjausta kehitetään parhaillaan, jotta asiakkaat löytävät sujuvasti oikeaan palveluun oikeaan aikaan.  

“Tekstiviestipalautteen perusteella olemme onnistuneet yli kolmessa kohtaamisessa viidestä. Tämä on hyvä lähtötilanne, jota haluamme edelleen parantaa. Jokainen asiakaskohtaaminen on tärkeä, ja jokaisen ammattilaisen panos vaikuttaa asiakaskokemukseen. “, kertoo sote-keskuspalveluiden vastuualuejohtaja Simo Rehunen. 

Palautekyselyissä asiakkaat ovat arvioineet palvelukokemuksen keskimäärin tasolle 4,7 (asteikolla 1–5), ja suositteluindeksi (NPS) on ollut 74. Tulokset kertovat vahvasta luottamuksesta palveluihin. “Ammattilaisemme saavat arvokasta palautetta työstään, ja tulosten perusteella pystymme kehittämään toimintaamme. Palautteella on keskeinen rooli palvelujen kehittämisessä, sillä se tuo esiin kokemukset suoraan eri toimipaikoista”, Rehunen toteaa. 

Asiakaspalautteen keruuta jatketaan ja laajennetaan edelleen, jotta asiakkaiden ääni kuuluu yhä vahvemmin palveluiden kehittämisessä.