Siirry sisältöön

Sata-sovelluksen lanseerauskampanja Finnish Comms Awardsin shortlistalle – Satakunnan digiloikka huomattu valtakunnallisesti

Uutinen

Satakunnan hyvinvointialueen digitaalinen palvelu, Sata-sovellus, on vakiinnuttanut paikkansa alueen asukkaiden arjessa – ja nyt myös viestinnän ammattilaisten keskuudessa. Sovelluksen lanseerauskampanja Sata syytä ladata on valittu Finnish Comms Awardsin shortlistalle viiden parhaan joukkoon natiivi- ja sisältömarkkinoinnin kategoriassa.

Sata-sovellus on ollut käytössä lähes vuoden päivät, ja sen käyttäjämäärä on kasvanut vaikuttavasti: yli 54 000 asiakasta on ottanut palvelun käyttöönsä, mikä tarkoittaa, että lähes joka kolmas täysi-ikäinen satakuntalainen käyttää sovellusta. Vuoden 2025 kunnianhimoinen tavoite 40 000 uutta käyttäjää saavutettiin jo heinäkuussa.

– Käyttäjämäärän kasvu on ollut tasaista ja osoittaa, että sovellus vastaa aidosti asukkaiden tarpeisiin. Olemme ylpeitä ja iloisia tästä kehityksestä, sote-johtaja Sari Rantanen sanoo.

Sovelluksen viestintä ja markkinointi on toteutettu monikanavaisesti ja vaikuttavasti – niin henkilöstölle kuin asiakkaille.

– Sata-sovellus on ollut näkyvästi esillä henkilöstö- ja mediatiedotteissa, Salli-asiakaslehdessä, sata.fi:n ajankohtaisissa, radiossa, audiossa, digikampanjoissa, kauppakeskuksissa sekä sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi sovellus on ollut esillä toimipisteissä digiscreeneillä, julisteissa ja esitteissä, mikä on vahvistanut sen tunnettuutta koko maakunnassa, viestintäpäällikkö Sini Gahmberg kertoo.

Sata-sovelluksen tuoduista uusista toiminnallisuuksista on viestitty reaaliaikaisesti, jotta palvelu vastaisi entistä paremmin asiakkaidemme tarpeisiin.

– Tavoitteena oli luoda puhutteleva, samaistuttava ja vaikuttava kampanja, joka innostaa asukkaita ottamaan käyttöön uudet digitaaliset palvelut. Tämä tavoite on toteutunut erinomaisesti, Rantanen ja Gahmberg sanovat.

Kampanjan on toteuttanut Viestintätoimisto Manifesto yhteistyössä Sata-alueen Viestintä ja markkinointi -yksikön kanssa. Yhteistyö on ollut tuloksellista ja inspiroivaa, ja se jatkuu edelleen.

– Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Manifeston kanssa. Onnistunut kampanja on vahvistanut Sata-sovelluksen asemaa Satakunnan digipalveluiden eturintamassa, Gahmberg toteaa.