Sata.fi-etusivulla on uusi oikopolkujärjestelmä – joko kokeilit?
Oletko huomannut, että sata.fi-etusivulla kysytään ”Miten voimme auttaa?”. Olet luultavasti tullut verkkosivuille etsimään jotain palvelua, joten tarjoamme sinulle heti alkuun vaihtoehdot Kiireellinen tarve, Terveyspalvelut ja Sosiaalipalvelut. Näiden kautta löydät nopeasti oikeaan paikkaan ilman, että sinun tarvitsee selata pitkiä sivuja tai linkkilistoja.
Uusi oikopolkujärjestelmä otettiin käyttöön kesällä 2025 osana sata.fi-sivuston kehitystyötä. Sen tavoitteena on helpottaa satakuntalaisten palveluihin ohjautumista ja tehdä asioinnista sujuvampaa.
Kolmen kuukauden pilotin aikana oikopolkua käytti yli 20 000 kävijää, ja palautteiden perusteella palvelun koettiin helpottavan oikean tiedon ja palvelun löytämistä. Suosituimpia oikopolkuja olivat ajanvaraus kausirokotuksiin, Sata-sovellus, laboratorion ajanvaraus sekä sote-keskukset ja sote-pisteet.

ReChanneldia kehitetään jatkuvasti käyttäjien kokemusten pohjalta. Syksyn aikana järjestelmää on jo parannettu muun muassa sanamuotojen ja toimintojen selkeyttämiseksi.
Palvelu on osa Satakunnan hyvinvointialueen työtä, jolla pyritään tekemään digitaalisesta asioinnista helpompaa ja saavutettavampaa.
Käy kokeilemassa etusivun kysymystä – ehkä löydät etsimäsi nopeammin kuin ennen!
