Siirry sisältöön

Haemme osallistujia digitaaliseen asukasraatiin – tule mukaan kehittämään hyvinvointialueen tulevaisuutta!

Uutinen

Hyvinvointialue perustaa digitaalisen asukasraadin, tuttavallisemmin digiraadin, jonka avulla asiakkaiden ääni saadaan entistä paremmin kuuluviin. Tavoitteena on, että alueen palveluja kehitetään aidosti yhdessä asukkaiden kanssa.

Mikä on digitaalinen asukasraati?

Raadin tehtävänä on tuoda esiin asukkaiden kokemukset ja ideat, joiden avulla hyvinvointialueen palveluja voidaan parantaa.

Hyvinvointialueella toimivan perinteisen asiakasraadin lisäksi digitaalinen asukasraati tarjoaa uuden helpomman väylän osallistua – ajasta ja paikasta riippumatta.

Miten digiraati toimii?

  • Osallistuminen on avointa kaikille hyvinvointialueen asukkaille.
  • Mukaan voivat ilmoittautua kaikenikäiset ja taustaiset asukkaat.
  • Osallistuminen on anonyymia ja vapaaehtoista.
  • Osallistujilta kerätään taustatietoja, jotta kyselyjä voidaan kohdentaa eri asukasryhmille.
  • Digiraadin kautta voi:
    • vastata kyselyihin
    • kertoa näkemyksiä ja kommentoida suunnitelmia
    • ilmoittautua digitaalisten palvelujen testikäyttäjäksi

Digiraadin avulla saamme monipuolista asiakasymmärrystä sekä näkemyksiä, joita voidaan hyödyntää suoraan palveluiden kehittämisessä.

Miksi kannattaa osallistua?

  • Pääset tuomaan esiin arjen kokemuksesi ja tarpeesi.
  • Voit olla mukana rakentamassa palveluja, jotka palvelevat paremmin alueen asukkaita.
  • Saat mahdollisuuden testata uusia digitaalisia palveluja etukäteen.
  • Osallistuminen on joustavaa. Kyselyihin voi vastata silloin kun sinulle sopii.
  • Osallistuminen ei vaadi erityistä asiantuntemusta – innostus ja halu kehittää riittävät.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen tapahtuu hyvinvointialueen verkkosivuilta löytyvän lomakkeen kautta.
Osallistumisesta ei makseta korvausta, mutta panoksellasi on suuri merkitys palvelujen kehittämisessä.

Vastaa ja vaikuta – Liity mukaan ja anna äänesi kuulua!

Lisätietoja:

Mari Viljanen-Peuraniemi, asiakaspalvelupäällikkö, asiakaspalveluyksikkö, mari.viljanen-peuraniemi@sata.fi, 044 707 7000

Henna Leppänen, hankekoordinaattori, Kestävän kasvun Satakunta 2 -hanke, henna.leppanen@sata.fi, 050 5255 198

Tiia Anttila, palvelukoordinaattori, asiakaspalveluyksikkö, tiia.anttila@sata.fi, 050 478 4801