Siirry sisältöön

Hyvinvointialue arvostaa antamaasi palautetta!

Uutinen

Asiakkailtamme saatu palaute on meille arvokasta tietoa. Se ohjaa työtämme ja auttaa meitä tarjoamaan entistä parempia palveluita. Haluamme osallistaa kaikki Satakuntalaiset palveluidemme kehittämiseen. Siksi olemmekin panostaneet entistä helpompaan asiakaspalautteen antamiseen ja ottaneet käyttöön uuden asiakaspalautejärjestelmän.

– Olemme muun muassa uudistaneet asiakaspalautelomaketta sata.fi verkkosivuilla, jotta asiakaan on mahdollisimman helppo antaa palautetta saamastaan palvelusta tai hoidosta. Asiakkaat ovat antaneet uuden lomakkeen kautta jo useita kehittämisehdotuksia sekä kiitoksia työstämme, kertoo hyvinvointialueen asiakaspalvelun palvelukoordinaattori Tiia Anttila.

Lisäksi keräämme palautetta tekstiviestitse Satasairaalan palveluista. Palautekyselyn lähettäjänä on Sata. Tekstiviesti sisältää linkin kyselyyn, jonka täyttäminen vie vain hetken. Kyselyyn voi vastata helposti älypuhelimella. Se on maksutonta ja täysin vapaaehtoista.

– Suunnittelemme lisäksi tekstiviestitse kerättävän asiakaspalautteen laajentamista peruspalveluihin ja sosiaalipalveluihin. Tiedotamme tästä lisää myöhemmin, kun työ niiltä osin etenee ja tekstiviestitse kerättävä palautteenanto mahdollistuu myös näissä palveluissa, kertoo Kestävän kasvun Satakunta 2 -hankkeen hankekoordinaattori Henna Leppänen.

Hankekoordinaattori Henna Leppänen ja asiakaspalvelun palvelukoordinaattori Tiia Anttila.

Asiakaspalautteet avain palvelujen jatkuvaan kehittämiseen

Palautteina saatuja kehittämisehdotuksia ja kiitoksia käsitellään säännöllisesti. Näin varmistamme, että asiakkaidemme ääni tulee kuulluksi ja palvelut kehittyvät asiakastarpeiden mukaisiksi.

– Asiakaspalautteiden pohjalta olemme muun muassa panostaneet asiakaskohtaamiseen sekä parantaneet asiakkaan palvelupolkuja, toimipisteiden opasteita, asiakkaille meneviä kutsukirjeitä ja kehittäneet digitaalisia palveluita, kuvailee hyvinvointialueen asiakaspalvelupäällikkö Mari Viljanen-Peuraniemi.

– Kiitosta saamme asiakkailtamme etenkin ystävällisestä palvelusta sekä hyvästä ja ammattitaitoisesta hoidosta. Kiitokset vahvistavat toimintaamme ja motivoivat ammattilaisiamme, täydentää Anttila.

Anna palautetta ja olet mukana kehittämässä hyvinvointialueemme palveluita!

Asiakaspalveluyksikkö,
Satakunnan hyvinvointialue

Euroopan unionin rahoittama – NextGenerationEU
Asiakaspalauteen antamisen tapoja ja jalkauttamista kehitetään yhteistyössä Kestävän kasvun Satakunta 2 -hankkeen kanssa, jonka rahoitus on EU:n kertaluonteisesta elpymisvälineestä (Next Generation EU).